Tuesday, February 6, 2007

Out of Africa

Jess, da var vi tilbake fra Kenya. I ett stykke. Jeg har ikke fått Aids, malaria, blitt påkjørt av nesehorn eller andre skumle ting. Jeg har derimot opplevd sykt mye, og ettersom jeg kom tilbake for knapt en halv time siden er jeg sliten og trøtt, og har ikke fordøyd alt nok til å lage en oversikt. Men i løpet av de 20 siste dagene har jeg sett mye afrikansk kunt av ymse slag, vi har besøkt et barnehjem i Nakoru, hvor jeg blandt annet fikk ett fadder"barn" (En gutt på 16 som hadde bodd på gata fra han var 6-13 tror jeg det var), vi har bodd uten elektrisitet i modifiserte, men enkle stråhytter i Marich Pass i vest Pokot, noe som er en veldig "uopdaget" del av Kenya. Vi fikk blandt annet med oss at slettefolket kom til leiren vår for å takke for en helsestasjon de hadde fått, ved å danse og synge, alle kledd i stammeklær, og alle lever på samme måte som de har gjort i hundevis av år. De hadde gått i 4 timer i solsteken (rundt 40 grader) for å komme dit. En kveld bodde vi hos lokale i Pokot, noe som var skikkelig spesielt. Noen av barna hadde aldri sett hvite før, og de var litt redde for oss, fordi det sies at europeere er kanibaler (...) Jeg gidder ikke utdype så mye fra besøket nå, det tar jeg heller senere, når jeg får lagt til litt bilder og slikt.

Vi har og vært på safari og bodd på luksus lodge, men det var ikke så spesielt synes jeg. Eller selve safarien var litt kult, siden vi kom veldig tett på dyrene. Vi hadde blangt annet tre geoparder som vandret rett ved bilene våre, fikk tatt masse fine bilder.

Det er litt rart å tenke på at i dag tidlig så jeg giraffene på slettene utenfor Nairobi, og i går lå jeg på basengkanten og solet meg, og nå sitter jeg her på rommet mitt med varneovnen på fullt, omeden diger, tykk jakke på meg. Det er tilogmed sne ute. Usja!

Anyways, det jeg har skrevet nå henger sikkert ikke så mye på greip. Jeg er virkelig ikke ved mine fulle fem i dag.

Heidi: Jeg må kjøpe vannfast maskara til siste skoledag
Meg: Å? Er det vannkrig eller noe da?

1 comment:

Anonymous said...

Hallo! Charlotte in Afrika, thats sehr interesting!i Hoffnung, die Sie nicht hatten, unpretected Geschlecht... wir nicht Hilfsmittel in unserem nighbourhood:)that würden verbreiten snell wünschen:)